torsdag 28. august 2008

6 mnd'ers-kontroll


I dag var vi på helsestasjonen på 6 måneders-kontroll. Det var en annen helsesøster enn forrige gang. Da jeg kom inn på kontoret hennes satt pappa meg på gulvet. Jeg krabbet frem til leke, tok den og satt meg på rumpa.
"Eh ... Det dér er ikke vanlig", sa helsesøstera og sperret øynene. "Er hun ikke 6 måneder, da? Dette er mer på 8 måneders nivå..."
Da var mamma og pappa litt stolte :-) Og vekt og høyde går som det skal. Jeg er blitt 67 cm høy og veier litt over 7 kg.

Det jeg ikke vet er at mamma og pappa fikk tips om hvordan få meg til å slutte å våkne hver andre eller tredje time på natta. Så i natt og nettene fremover blir det Ferbers Søvnmetode på meg :-/ Mamma og pappa gruer seg veldig, men det er nok det beste i lengden.

Men på dagtid får har vi det iallefall kjempegøy :-) Se bare på det tøffe piratbildet.

3 kommentarer:

Eline sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Eline sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Eline sa...

beklager, litt kløning øverst på siden. Gleder oss til å treffe deg igjen! Ikke hver dag en ser ettåringer oppføre seg som 8 måneder gammel baby. Ikke like tilbakestående som pappa. Fint da!

Onkl Jonk og tant Eline