onsdag 6. mai 2009

Dagmamma

Nå har mamma begynt å jobbe. Hun har fått jobb som tilrettelegger i Arbeid med bistand-avdelingen på ASVO på Bjørkelangen. Så da har jeg fått meg dagmamma de tre dagene i uken mamma er på jobb.

Hver morgen, klokken halv åtte, kommer Berit på rundt 50 år hit, og passer meg hele dagen. Jeg syntes hun var koselig fra første gang jeg traff henne, og jeg ble fort vant til at hun passer meg. Nå har hun vært her noen dager, og hun begynner å bli kjent med rutinene mine etterhvert. Jeg har iallefall bare vært blid når mamma og pappa har kommet hjem, og i dag var det ikke så mye som et lite minisutr engang.

Ellers har jeg begynt å spille mye fotball for tiden ... selv om mamma og pappa mener det er håndball siden jeg plukker opp ballen hele tiden. Og så er jeg mye på kattejakt, og vil være mest mulig ute – både på den store terrassen vår, og foran huset sammen med de 843 andre ungene i Tiurgrenda.

Jeg har ikke lært meg så mange ord enda, men jeg snakker masse masse hele tiden. Har utredninger og forklaringer, men enda bare med tungetale.
(Men jeg skal ikke klage, som har klart å uttrykke med skriftlig siden 3 måneder før jeg ble født.)

Ingen kommentarer: