lørdag 25. april 2009

Min første "sydentur"


13.–20. april var jeg, mamma, pappa og naboene våre i Tiurgrenda Iris, Joakim og Amalie (10 mnd) på tur til Sharm El Sheik i Egypt. Vi bodde på Dive In Resort, der vi hadde all-inclusive og stort sett hang rundt bassenget hele uka.

Jeg koste meg skikkelig på tur! På flyet til og fra gikk det veldig bra. Jeg hadde ikke så mye dotter i ørene, og så lenge mamma og pappa fant på noe morsomt for meg å gjøre hadde jeg det helt topp. Masse morsomme folk og andre unger!

På hotellet løp jeg rundt med badedrakt, solbriller, bøttehatt og sun-block. Jeg løp og løp, fant nye ting, løp etter fugler, hilste på alle jeg kjente med mitt nye favorittord; "HAEIJ!!!", plasket litt i vannkanten (i tillegg til å bade to ganger), og ble kjent med masse koselige Egyptere som jobbet på hotellet. De er veldig glade i barn der, så jeg ble veldig godt tatt vare på. Og så var det kjempemorsomt å få reise sammen med venninna mi Amalie, som jeg gjorde alt jeg kunne for å matforgifte ved å plukke opp mat fra gulvet og stappe inn i den gapende munnen hennes. Hun smilte uansett, og lot meg til og med få lov til å sitte på fanget til mamman og pappan sin innimellom :-)

Mot slutten av ferien begynte jeg å bli litt mettet av inntrykk. Og kombinert med at jeg – siden jeg spiste alt jeg fant på bakken og instisterte hylende på å få subbe suttekluten langs bakken – hadde litt mageproblemer hele turen, var det veldig deilig å komme hjem igjen. Der ventet leketeltet mitt, alle lekene mine og alle nabovennene mine på meg.

Mange flere bilder kommer snart.

Enn så lenge kan du se en bitteliten video fra kveldskosen før grøt og bading – inn i leiligheten vår på Dive In Resort:

Ingen kommentarer: