torsdag 23. juli 2009

Ferietur til Danmark


Forrige uke var jeg på ferie i Danmark. Mormor hadde leid et feriehus i Hvidbjerg ved Vejle i Danmark, så da bestilte vi billetter med danskebåten og reiste nedover. Bestemor, bestefar og onkel Bjørnar bestilte et hus rett ved, og var sammen med oss mange av dagene.

I Danmark prøvde vi å gjøre minst mulig, men fant likevel på mange ting. Vi dro til et gratis lekeland der jeg fikk mate geiter, klappe en hest, se lamaer og spiste french hotdog og is. Vi hadde en stor gressplen der vi spilte mye fotball, og så fikk jeg huske. I det hele tatt var det en skikkelig ferie, med is nesten hver dag, og masse andre ulovligheter. Jeg hadde det også masse gøy med, og ble også bedre kjent med, bestemor og bestefar som jeg ikke har sett så mye før, siden de har bodd i Aserbajdsjan frem til nå.


Mormor er halvt dansk, så jeg fikk også møte slektningene mine; mormors tanter og onkel, og mormors kusine Henriette. De bodde i et koselig hus i Ikast, og hadde to morsomme hunder som jeg aldri fikk nok av å se på og liste meg bort til.

Se flere bilder fra turen

1 kommentar:

Eline sa...

Så ut som en herlig ferie med herlige folk! Kan vi adoptere deg, Helene?
Hilsen onkel Andreas og tante Eline (ekte tante og onkel, synes det er litt mange liksomonkler og tanter på gang her).